Voorkom winterse infecties

Voorkom winterse infecties!

De zomer is alweer een mooie herinnering, de herfst is een feit. Wil je jouw lichaam voorbereiden op een kille herfst-/ winterperiode? Versterk dan preventief je weerstand en zorg ervoor dat je immuunsysteem in staat is virussen, bacteriën of schimmels te weren.

Draag zorg voor je darmen

Een gezonde darmflora en een goede darm-ontgifting is essentieel voor een sterke immuniteit. Wist je dat alle donkergroene groenten de darm ontgiften? Ook een vezelrijke voeding zal het ontgiften van de darmen bevorderen  en zal een goede darmflora versterken ( denk maar aan volle granen, noten, zaden, verse groenten en fruit, … ) .

Neem ook een kijkje naar Preelakt en Permucaps+

Vitamine C werkzaam tegen infecties

Het is algemeen geweten dat veel vitamine C innemen infecties helpt voorkomen. Deze vitamine bevordert de functie van de ziektekiemen-bestrijdende witte bloedcellen, maar maakt vooral onze bindweefsel barrière sterker tegen vreemde organismen. Heel veel lekkere fruitjes bevatten vitamine C ( gele kiwi, aardbeien, cranberries, zwarte bessen, druiven, …  ). Vitamine C en D zijn de weerstandsvitamines bij uitstek!

Neem ook een kijkje naar Nutri-C1000+

Voorkom winterse infecties met een goede dosis Vitamine D

Deze zonnevitamine kunnen we gemakkelijk zelf aanmaken door voldoende buiten te komen als het zonnetje schijnt. Toch gaan we nu enkele donkere maanden tegemoet waar het aantal uren zonlicht beperkter is. Vitamine D moeten we dan halen uit onze voeding of uit supplementen. Buiten de positieve effecten op ons botgestel is vitamine D heel belangrijk voor de werking van het immuunsysteem. Laat eens een bloedonderzoek doen en bekijk of je al dan niet een tekort hebt zoals 80% van de Belgen!

Neem ook een kijkje naar Vit-D300+ of Vit-D1000+

Zink en Selenium voor het immuunsysteem

Voor een optimale werking van het immuunsysteem zijn de mineralen zink en selenium belangrijk. Zink is een antioxidant en levert een bijdrage aan de bescherming van cellen tegen oxidatieve schade. Zo helpt het de cellen te beschermen tegen invloeden van buitenaf, zoals luchtvervuiling en de stress van uv-straling door zonlicht. Selenium is o.a. belangrijk voor het immuunsysteem, de groei en het goed functioneren van hersenen en het zenuwstelsel.

Neem ook een kijkje naar Zinkimmuun en Immufortee

Voorkom winterse infecties dankzij siropen om je weerstand te ondersteunen

Propolis, vlierbes en echinacea worden van oudsher gebruikt om de weerstand te verhogen. Meer specifiek is propolis een natuurlijk antibioticum dat zoals andere siropen de darmflora niet aantast en is niet alleen werkzaam tegen bacteriën maar ook tegen virussen en schimmels.

Neem ook een kijkje naar Airwayz+ en Sirolung voor het verlichten van keelpijn, een normale werking van het immuunsysteem te ondersteunen, verkoudheden te voorkomen en een algemene ondersteuning van de luchtwegen.

Draag zorg voor je lichaam en voorkom winterse infecties dankzij onze supplementen!

De informatie op onze blog is louter informatief. Onze tips of adviezen die we in de blogartikels meegeven, vervangen in géén geval het advies van een arts of apotheker. Raadpleeg bij klachten of ziekte steeds uw behandelende gezondheidstherapeut/ arts of apotheker.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wat onze klanten zeggen
469 beoordelingen
× Gratis advies nodig?