1. Alle handelsverrichtingen afgesloten met onze klanten zijn onderworpen aan de hierna volgende algemene voorwaarden. De klant erkent kennis genomen te hebben van onze algemene voorwaarden.
    1. Het bestelproces via de webshop is heel eenvoudig. U kan de producten gewoonweg aanklikken en aan uw winkelwagentje toevoegen. U kunt kiezen voor online betaling of betalen na levering via overschrijving. Uw bestelling komt dan rechtstreeks in onze mailbox terecht. Voor 15u45 wordt uw bestelling onmiddellijk verwerkt en verstuurd. Indien u bestelt na 15u45 wordt de bestelling wellicht de volgende werkdag verzonden naar u. De leveringstermijn bedraagt maximaal twee werkdagen. Indien u problemen ondervindt bij het bestellen via de webshop, mag u de bestelling altijd via telefoon, WhatsApp of via e-mail doorgeven. Na het plaatsen van uw bestelling via de webshop ontvangt u direct een orderbevestiging. Geen mail ontvangen? Kijk allereerst in uw ongewenste mail/ SPAM folder. U kunt altijd telefonisch contact met ons opnemen telefonisch of via e-mail. Zo kunnen wij u verzekeren dat we uw bestelling goed ontvangen hebben.
    2. Bij het aangaan van een bestelling, verplicht de klant zich tot betaling. Eens de bestelling dus werkelijk geplaatst is, rust er een betalingsverplichting bij u. Na het plaatsen van uw bestelling is het nog mogelijk om dit te veranderen of te annuleren. U moet ons dit zo snel mogelijk telefonisch / e-mail melden. Gratis verzending vanaf 25,00 €.
    3. Onze producten zijn, mits uitzondering, altijd voorradig. Indien uw product niet voorradig zou zijn, verwittigen we u via mail of telefoon. Indien u een grote bestelling doet en we hebben een paar producten in stock, sturen we die alvast op. Op uw factuurtje schrijven we een berichtje dat de rest van uw bestelling wordt gratis nagestuurd.
    4. De producten blijven eigendom van Nutri-Bel BVBA tot wanneer de factuur volledig vereffend is. Er is een wettelijke garantie geldig voor onze producten gedurende 2 jaar. De wettelijke garantie zal van toepassing zijn op de goederen die niet-conform de beschrijving zijn van het product. Dit zal met name voor voedingssupplementen het geval zijn, bv. wanneer er andere producten worden geleverd in plaats van hetgeen werd besteld.
    5. De producten reizen op risico van de koper. Geleverde producten worden niet teruggenomen. Uitgezonderd wanneer uw product beschadigd is of er een verkeerde levering was. Indien u het product dat u bestelde niet meer wenst, moet u ons dit zo snel mogelijk ( binnen de 14 kalenderdagen ) telefonisch of via e-mail melden. Dan bekijken we samen met u de gepaste retourprocedure. Indien u ons via telefoon of e-mail verwittigt binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum, aanvaarden wij een retour of annulatie van producten. Let wel: de producten moeten zich in originele staat bevinden, d.w.z. ongeopend en onbeschadigd. De retourprocedure kunt u dan telefonisch regelen met onze medewerkers. Indien u op voorhand al betaald had via online betaling voor uw bestelling, verzekeren wij u ook een terugbetaling binnen de 14 werkdagen. De kostprijs van het retourneren van een bestelling neemt de koper op zich. Wanneer men een bestelling retourneert vanuit het buitenland, draagt de klant ook zelf de verzendingskosten. U kunt ook herroepen via brief door dit modelformulier in te vullen en te bezorgen per mail / post: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf .
    6. Binnen België is de verzending GRATIS vanaf 25,00 €. Er zijn geen verzendingskosten voor Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Nederland vanaf een bestelling > € 130,00 excl. BTW. Indien u, enkel bij de buurlanden, bestelt voor een lager bedrag rekenen wij een gemiddelde verzendingskost aan van € 10,00. Andere EU-landen betalen de verzendingskosten die afhankelijk zijn van land tot land en het gewicht van het pakket. Indien u al meer dan twee dagen wacht op uw bestelling dan mag u telefonisch of via e-mail contact met ons opnemen. Via track-and-trace van Bpost kunnen wij nagaan waar u pakje zich bevindt. Wij volgen het dan samen met u op tot wanneer u het pakketje in uw bezit heeft. U kunt gerust uw bestelling komen ophalen in ons afhaalpunt (Baarledorpstraat 12, 9031 Drongen, België) tijdens de kantooruren (09u00 – 16u00) op weekdagen. Graag krijgen wij van u een seintje op voorhand wanneer u zou langskomen, zodat wij uw bestelling kunnen klaarzetten.
    7. De houdbaarheidsdatum, vermeld op de producten, geldt alleen bij vorstvrij, droog en donker bewaren, maximale omgevingstemperatuur 21°C en een maximale omgevingsvochtigheid van 60%. Het merendeel van ons assortiment voedingssupplementen is geschikt voor vegetariërs en veganisten. Neem contact met ons op indien u hierover meer vragen hebt. Bij de productinformatie kunt u alle belangrijke informatie en voorzorgsmaatregelen vinden over het product. Voor een gedetailleerde uitleg te raadplegen, is het noodzakelijk dat u een account aanmaakt en inlogt. Indien u uw wachtwoord bent vergeten, volg simpelweg de procedure op de pagina van ‘wachtwoord vergeten’
    8. Elke Nutri-Bel klant* heeft recht op; 10 % korting vanaf een bestelling van 2 producten , 15 % korting vanaf een bestelling van 6 producten , 20 % korting vanaf een bestelling van 12 producten. *Enkel gezondheidsprofessionals (met praktijk) krijgen andere kortingen op aanvraag. Sinds 2019 gelden er speciale kortingen bij importproducten omwille van de hoge import/- en transportkosten. *Opgelet, bij aankoop van de proteïne repen gelden de reguliere kortingen enkel bij aankoop van 10 repen of meer. De kortingen zijn niet van toepassing op de 4Ocean armbandjes, boeken en geurkaarsen. Een bestelling die wordt geplaatst via de webshop, komt automatisch in onze mailbox terecht. De Nutri-Bel medewerkers controleren altijd de prijsberekening en de gegeven kortingen bij een bestelling. Indien de webshop u een korting niet toekent, verzekeren we u dat onze medewerkers dit handmatig nog aanpassen. Als u hierbij problemen ondervindt, gelieve dan niet te kiezen voor het online betalingsproces, maar de optie “nadien betalen via overschrijving”. Een foutieve berekening via de webshop kan uitzonderlijk voorvallen, dus enkel het totaalbedrag op de factuur is altijd het juiste.
    9. De meerderheid van de mensen betaalt het liefst na het ontvangen van het pakketje. Wanneer u een bestelling plaatst bij ons zit er bij het pakketje altijd een factuur. U krijgt van ons 30 kalenderdagen om uw factuur te betalen. U kunt uiteraard ook kiezen voor de optie “online betalen”. U krijgt nog steeds een factuur bij het pakketje, maar hierop staat vermeld dat dit reeds betaald en in orde is. Onze facturen zijn betaalbaar binnen de 30 dagen na factuurdatum, zonder contantkorting tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Bij niet-betaling of onvolledige betaling op vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande aanmaning een verwijlintrest van 10% per jaar, en een forfaitaire verhoging wegens wanbetaling verschuldigd van 10%, met een minimum van 100 EUR zonder afbreuk te doen aan het recht van NUTRI-BEL om de wet van 2 augustus 2002 inzake bestrijding van betalingsachterstal in te roepen. Met onze veilige betalingsmodule kunt u ervoor kiezen om uw bestelling te betalen via overschrijving na ontvangst van uw pakketje. Indien u kiest voor online betaling heeft u de keuze uit; Bancontact – KBC – ING – BELFIUS. Onze betalingspartner verzekert een betalingstransactie in volle vertrouwen door de meest veeleisende veiligheidsnormen op de markt zoals SSL-encryptie-technologie als standaard te nemen. Onze gegevens als u kiest te betalen via overschrijving: AXA BANK, IBAN: BE42 751 207 523 254 , BIC code: AXABBE22 .
    10. Enkel een aangetekende schriftelijke klacht binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum, kan beschouwd worden als het niet aanvaarden van onze levering en/of factuurbedrag.
    11. Bij niet-betaling van deze factuur voor de vervaldatum krijgt u automatisch een eerste herinneringsbrief en zal uw factuur vermeerderd worden met 5 EUR administratiekosten en zal de aan u toegestane korting geannuleerd worden. Bij een tweede herinnering zal er 25 € administratiekosten aangerekend worden, bovenop de totale som van uw eerste herinneringsbrief.
    12. Bij geschil is enkel het Belgisch recht van toepassing en zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Gent bevoegd. Indien uw factuur niet tijdig betaald wordt, zal deze doorgestuurd worden naar onze externe partner, die gemandateerd wordt voor de inning van verschuldigde bedrag, vermeerderd met de aanmanings- en inningskosten.
    13. Onze voedingssupplementen worden op een 100% veilige manier verpakt. Op de verpakkingen zelf staat het icoon ” Het Groene Punt “. Het Groene Punt op een verpakking geeft aan dat de onderneming die het verpakte product op de markt brengt een financiële bijdrage levert aan de selectieve inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijke verpakkingen.
    14. Op de Nutri-Bel website kunt u beoordelingen schrijven over onze producten. Via het menu beoordelingen, bij een product van uw keuze, kunt u aan de hand van sterretjes aanduiden hoe tevreden u bent. Bij ‘ je beoordeling ‘ kunt u wat meer informatie geven over de ervaring die u ermee heeft of gewoon meegeven wat u van onze service vindt.
    15. Wenst u onze algemene voorwaarden op te slaan of af te printen? Druk tegelijkertijd de toetsen “CTRL” en “P” in op uw klavier en er opent zich automatisch een venster.
    16. Hebt u een klacht? Jammer dat u ontevreden bent over ons product/ onze service. Als u toch een klacht zou hebben over onze service of een product, kunt u ons contacteren via telefoon ( 0477/ 966 155 ) of e-mail ( info@nutri-bel.be ) en wij proberen het alsnog voor u in orde te brengen. We doen er alles aan om uw klacht binnen de 48 uur te behandelen. Als u niet tevreden bent met onze oplossing, kunt u uw geschil voorleggen aan de Consumentenombudsdienst (COD), het unieke loket voor consumenten met klachten. De COD is ook het centrale aanspreekpunt voor de bestaande ombudsdiensten en ziet erop toe dat uw vraag of klacht bij de juiste dienst belandt. Als er voor uw concrete geval geen specifieke dienst voor klachtenbehandeling is, zal de COD de behandeling van uw dossier zelf op zich nemen. Die behandeling is gratis en gebeurt binnen een termijn van 90 dagen. Er is verder ook nog de mogelijkheid om beroep te doen op het Online Dispute Resolution platform van de EU. Als u een probleem hebt met een online aankoop en het niet lukt dit probleem met de verkoper ( in dit geval Nutri-Bel BVBA ) op te lossen, dan kunt u gebruikmaken van dit platform om uw klacht door te sturen naar een erkend geschillenorgaan. Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kan je als consument terecht bij SafeShops.be. Deze onafhankelijke organisatie zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachtenformulier op https://www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren – info@SafeShops.be.