F.a.q. - Veelgestelde vragen

Product(informatie)

Waar vind ik informatie over het product?

Bij de productinformatie kunt u belangrijke informatie en voorzorgsmaatregelen vinden over het product. Voor een gedetailleerde uitleg te krijgen, is het noodzakelijk dat u een account aanmaakt en inlogt.

Zijn de producten altijd op voorraad/ in stock?

Onze producten zijn, mits uitzondering, altijd voorradig. Indien uw product niet voorradig zou zijn, verwittigen we u via mail of telefoon.
Indien u een grote bestelling doet en we hebben een paar producten in stock, sturen we die alvast op.
Op uw factuurtje schrijven we een berichtje dat de rest van uw bestelling wordt nagestuurd.

Zijn de supplementen geschikt voor vegetariërs en veganisten?

Ja, het merendeel van ons assortiment voedingssupplementen is geschikt voor vegetariërs en veganisten. Neem contact met ons op indien u hierover meer vragen hebt.

Mijn product is beschadigd, verkeerd (geleverd), … wat moet ik doen?

Contacteer ons telefonisch of via e-mail en wij lossen dit samen op.

Bestellen

Is er een minimum bestelbedrag?

Ja, producten onder de € 22,00 moeten per 2 stuks besteld worden, tenzij u een ander product bijbesteld uit ons care- of health gamma.

Waarom?

  1. Doordat wij u altijd gratis verzending aanbieden binnen België
  2. Doordat wij werken met de kortingspercentages op alle producten vanaf 2 stuks

Deze extra services brengen een extra kost met zich mee voor ons per klant, vandaar dat wij deze minimum bestelwaarde hanteren. Alvast bedankt voor uw begrip.

Hoe plaats ik een bestelling?

Het bestelproces via de webshop is heel eenvoudig. U kan de producten gewoonweg aanklikken en aan uw winkelwagentje toevoegen;
– Wenst u onmiddellijk te betalen, dan kan dit via Bancontact, ING, Belfius en KBC online banking.
– Of u kan ook opteren om pas te betalen na levering, dus via een overschrijving.

Uw bestelling komt dan rechtstreeks in onze mailbox terecht. Voor 15u45 wordt uw bestelling onmiddellijk verwerkt en verstuurd. Indien u bestelt na 15u45 wordt de bestelling de volgende werkdag verzonden naar u.
Indien u problemen ondervindt bij het bestellen via de webshop, mag u de bestelling altijd via telefoon of via e-mail doorgeven.

Krijg ik een orderbevestiging van mijn bestelling?

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je direct een orderbevestiging.
Geen mail ontvangen? Kijk allereerst in je ongewenste mail/ SPAM folder. Mocht je hem daar niet terugvinden dan is er waarschijnlijk iets misgegaan bij het invullen van je gegevens.

U kan altijd telefonisch contact met ons opnemen of via e-mail. Zo kunnen wij u verzekeren dat we uw bestelling goed ontvangen hebben.

Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?

Ja, na het plaatsen van je bestelling is het nog mogelijk om dit te veranderen of te annuleren. U moet ons dit zo snel mogelijk telefonisch of via e-mail melden.

Levering

Wat zijn de verzendingskosten?

Binnen België is de verzending GRATIS. Er zijn geen verzendingskosten voor Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Nederland vanaf een bestelling > € 130,00 excl. BTW.

Indien u, enkel bij de buurlanden, bestelt voor een lager bedrag rekenen wij een gemiddelde verzendingskost aan van € 12,00. Andere EU-landen betalen de verzendingskosten die afhankelijk zijn van land tot land en het gewicht van het pakket.

U kan ook kiezen om uw pakketje te laten leveren op zaterdag. Dan betaalt u wel een verzendingskost van € 5,00.

Binnen welk termijn wordt een bestelling geleverd?

De leveringstermijn bedraagt maximaal twee werkdagen. Alle bestellingen die worden doorgegeven voor 15u45 worden de volgende werkdag geleverd.

Als u bestelt na 15u45 kan uw bestelling pas verwerkt en verzonden worden de volgende werkdag (opgelet: op donderdag na 15u45 bestellen, betekent dat de levering op maandag zal gebeuren tenzij u kiest voor zaterdaglevering).

Zelf mijn dag van levering kiezen?

Wil je liever zelf kiezen wanneer jouw levering toekomt?

Aan het tijdstip wanneer Bpost dit komt aanbieden bij u kunnen wij jammer genoeg weinig doen.
Wat wij wel kunnen doen, is invloed hebben op de dag van levering.

Bijvoorbeeld: u plaatst een bestelling op maandag, maar je wil de bestelling pas op woensdag/ donderdag/ vrijdag ontvangen? Dan heeft u drie opties;

– Je neemt telefonisch contact met ons op en vraagt dit expliciet aan onze medewerkers
– Je stuurt ons een e-mail en vraagt dit expliciet aan onze medewerkers
– Via de webshop kan je dit meegeven als je aan de stap van “Afrekenen” zit. Onderaan is er een kader “Bestelnotities” waar je dit kan vermelden.

Is levering op zaterdag mogelijk?

Absoluut, we kunnen uw bestelling ook leveren op zaterdag (met bpost). U kan deze optie selecteren tijdens het bestellingsproces.
Opgelet: deze verzending is niet gratis en kost u € 5,00.

Is er een afhaalpunt waar ik mijn bestelling kan ophalen?

Ja, u kan gerust uw bestelling komen ophalen in onze fysieke winkel tijdens de kantooruren (09u00 – 16u00) op weekdagen.
Graag krijgen wij van u een seintje op voorhand wanneer u zou langskomen, zodat wij uw bestelling kunnen klaarzetten.

Adres: Baarledorpstraat 12, 9031 Drongen (België)

Moet ik thuis zijn om mijn bestelling in ontvangst te nemen? / Past mijn bestelling in de brievenbus?

Dit is afhankelijk van welke producten u bestelt.

Als u denkt niet thuis te zijn wanneer Bpost u het pakketje komt aanbieden, kunt u een papiertje nalaten voor hen waar ze het eventueel mogen achterlaten (bv. bij de buren, aan de voordeur, in het brievenbuskastje,… ).
Indien het pakketje niet in de brievenbus past, is Bpost verplicht een papiertje voor u achter te laten en kan u het in uw lokale postkantoor of buurtwinkel gaan afhalen.

De verzendingstermijn is voorbij. Waar blijft mijn bestelling?

Indien u al meer dan twee dagen wacht op uw bestelling dan mag u telefonisch of via e-mail contact met ons opnemen.
Via track-and-trace van Bpost kunnen wij nagaan waar u pakje zich bevindt. Wij volgen het dan samen met u op tot wanneer u het pakketje in uw bezit heeft.

Betalen

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

De meerderheid van de mensen betaalt het liefst na het ontvangen van het pakketje. Wanneer u een bestelling plaatst bij ons zit er bij het pakketje altijd een factuur, bijhorende productinformatie en voor nieuwe klanten een boekje met een overzicht van ons gamma. U krijgt van ons 30 kalenderdagen om uw factuur te betalen.

U kan uiteraard ook kiezen voor de optie “online betalen”. U krijgt nog steeds een factuur bij het pakketje, maar hierop staat vermeld dat dit reeds betaald en in orde is.

Wanneer heb ik recht op korting?

Elke Nutri-Bel klant* heeft recht op;

  • 10 % korting vanaf een bestelling van 2 producten.
  • 15 % korting vanaf een bestelling van 6 producten.
  • 20 % korting vanaf een bestelling van 12 producten.

*Enkel gezondheidsprofessionals (met praktijk) krijgen andere kortingen op aanvraag.

*Opgelet, bij aankoop van de proteïne repen gelden de reguliere kortingen enkel bij aankoop van 10 repen of meer. De kortingen zijn niet van toepassing op de 4Ocean armbandjes.

Er zijn problemen bij het toekennen van mijn korting, wat nu?

Een bestelling die wordt geplaatst via de webshop, komt automatisch in onze mailbox terecht. De Nutri-Bel medewerkers controleren altijd de prijsberekening en de gegeven kortingen bij een bestelling. Indien de webshop u een korting niet toekent, verzekeren we u dat onze medewerkers dit handmatig nog aanpassen.

Als u hierbih problemen ondervindt, gelieve dan niet te kiezen voor het online betalingsproces, maar de optie “nadien betalen via overschrijving”.

Veilig betalen?

Met onze veilige betalingsmodule kunt u ervoor kiezen om uw bestelling te betalen via overschrijving na ontvangst van uw pakketje. Indien u kiest voor online betaling heeft u de keuze uit; Bancontact – KBC – ING – BELFIUS. Onze betalingspartner verzekert een betalingstransactie in volle vertrouwen door de meest veeleisende veiligheidsnormen op de markt zoals SSL-encryptie-technologie als standaard te nemen.

Onze gegevens als u kiest te betalen via overschrijving:
AXA BANK (voor België)
IBAN: BE42 751 207 523 254 (gratis voor Europese landen)
BIC code: AXABBE22

NAGELMACKERS (voor België)
IBAN: BE68 647 009 219 134 (gratis voor Europese landen)
BIC code: BNAGBEBB

Nutri-Bel bvba – Baarledorpstraat 12 – 9031 Drongen – België
BTW: BE 0473.263.493 – RPR Gent

Retourneren

Kan ik mijn product ruilen of retourneren?

Ja, dat kan zeker. Indien u het product dat u bestelde niet meer wenst, moet u ons dit zo snel mogelijk telefonisch of via e-mail melden. Dan bekijken we samen met u de gepaste retourprocedure.

Wat is de retourprocedure?

Indien u ons via telefoon of e-mail verwittigt binnen de 7 kalenderdagen na factuurdatum, aanvaarden wij een retour of annulatie van producten. Let wel: de producten moeten zich in originele staat bevinden, d.w.z. ongeopend en onbeschadigd. De retourprocedure kan u dan telefonisch regelen met onze medewerkers. Indien u op voorhand al betaald had via online betaling voor uw bestelling, verzekeren wij u ook een terugbetaling binnen de 14 werkdagen.

Hoeveel kost de retourprocedure?

Het retourneren van een bestelling is GRATIS binnen België. Wanneer men een bestelling retourneert vanuit het buitenland, draagt de klant zelf de verzendingskosten.

Algemeen

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN (NL)

maart 2018

1. Alle handelsverrichtingen afgesloten met onze klanten zijn onderworpen aan de hierna volgende algemene voorwaarden. De klant erkent kennis genomen te hebben van onze algemene voorwaarden.
2. Bij het aangaan van een bestelling, verplicht de klant zich tot betaling. Bij een eventuele annulatie van de bestelling blijft het ons volledig vrij een schadeloosstelling van 50% op de totale som van de bestelling te eisen.
3. De producten blijven eigendom van bvba Nutri-Bel tot wanneer de factuur volledig vereffend is.
4. De producten reizen op risico van de koper. Geleverde producten worden niet teruggenomen.
De houdbaarheidsdatum, vermeld op de producten, geldt alleen bij vorstvrij, droog en donker bewaren, maximale omgevingstemperatuur 21°C en een maximale omgevingsvochtigheid van 60%.
5. Enkel een aangetekende schriftelijke klacht binnen de 7 kalenderdagen na factuurdatum,
kan beschouwd worden als het niet aanvaarden van onze levering en/of factuurbedrag.
6. Bij niet-betaling van deze factuur voor de vervaldatum krijgt u automatisch een eerste herinneringsbrief en zal uw factuur vermeerderd worden met 5 EUR administratiekosten en zal de aan u toegestane korting geannuleerd worden. Bij een tweede herinnering zal er 25 EUR administratiekosten aangerekend worden, bovenop de totale som van uw eerste herinneringsbrief.
7. Onze facturen zijn betaalbaar binnen de 30 dagen na factuurdatum, zonder contantkorting tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Bij niet-betaling of onvolledige betaling op vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande aanmaning een verwijlintrest van 10% per jaar, en een forfaitaire verhoging wegens wanbetaling verschuldigd van 10%, met een minimum van 100 EUR zonder afbreuk te doen aan het recht van NUTRI-BEL om de wet van 2 augustus 2002 inzake bestrijding van betalingsachterstal in te roepen.
8. Bij geschil is enkel het Belgisch recht van toepassing en zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Gent bevoegd. Indien uw factuur niet tijdig betaald wordt, zal deze doorgestuurd worden naar onze externe partner, die gemandateerd wordt voor de inning van verschuldigde bedrag, vermeerderd met de aanmanings- en inningskosten.

CONDITIONS GÉNÉRALES D’ACHAT (FR)

mars 2018

1. Tout acte de commerce conclu avec nos clients est soumis aux conditions générales suivantes.
Le client reconnaît avoir pris connaissance de nos conditions générales.
2. En passant une commande, le client s’engage à payer cette dernière. Dans l’éventualité d’une annulation de commande, nous sommes en plein droit d’exiger un dédommagement équivalent à 50% du montant de la commande.
3. Les produits restent la propriété de Nutri-Bel jusqu’à acquittement total de la facture correspondante.
4. Les produits sont transportés aux risques de l’acheteur. Les produits livrés ne seront pas repris. La date limite d’utilisation mentionnée sur les produits n’est valable que dans le cas d’une conservation à l’abri du gel,
au sec et à un endroit sombre, avec une température ambiante maximale de 21 °C et un degré maximal d’humidité ambiante de 60 %.
5. Sauf introduction d’une plainte par écrit dans les 7 jours civils suivant la livraison,
la commande sera réputée acceptée, tout comme le montant de la facture correspondante.
6. En cas de non-paiement de cette facture à l’échéance, vous recevrez automatiquement un premier rappel et votre facture sera majorée de 5 € de frais administratifs. De plus, la réduction qui vous a été accordée sera annulée.
En cas de deuxième rappel, € 25 de frais administratifs seront portés en compte.
7. Nos factures sont payables dans les 30 jours suivant la date de la facture, sans remise au comptant sauf s’il en a été convenu autrement par écrit. En cas de non-paiement ou de paiement incomplet à l’échéance, des intérêts de retard de 10% par an seront dus de plein droit et sans sommation préalable, ainsi qu’une augmentation forfaitaire pour non-paiement de 10%, avec un minimum de 100 euros, sans porter atteinte au droit de NUTRI-BEL d’invoquer la loi du 2 août 2002 concernant la lutte contre le retard de paiement.
8. En cas de litige, seul le droit belge est d’application et seuls les tribunaux de l’arrondissement de Gand sont compétents. Si votre facture n’est pas réglée à temps, elle sera transmise à notre partenaire externe, qui est mandaté pour le recouvrement du montant dû, majoré des frais de sommation et de recouvrement.

Onze prijzenstrategie

Prijzen vergelijken, het is iets wat we allemaal doen. Je gaat naar verschillende winkels en merkt dat de prijs van je eten, je multimedia, je meubels, … anders is. Het verschil kan soms heel miniem zijn, maar de prijs kan ook beduidend hoger zijn. Aan wat ligt dat dan?

Nutri-Bel is gespecialiseerd in de verkoop van kwaliteitsvolle voedingssupplementen. Dat zeggen we niet zomaar. Kwaliteitsvol staat bij ons garant voor een hoge dosage van de actieve bestanddelen in uw voedingssupplement. Bijvoorbeeld: je kan voor een doosje ijzertabletten minder betalen in een supermarkt.
Waarom kost ons supplement Fe-Cap+ dan 28 euro?

Het verschil zit hem in de kwaliteit, zuiverheid en hoeveelheid van de ingrediënten. Een goedkoper doosje van een bepaald product bevat vaak een mindere hoeveelheid, en zo niet, dan zal het zeker van een lagere kwaliteit zijn. De actieve stoffen in een product kunnen 10 tot 90% zuiverheid bevatten, belangrijk dus voor de werkzaamheid en de efficiëntie voor uw behandeling. Al onze voedingssupplementen bevatten een minimale zuiverheid van 97%! Producten van uitstekende kwaliteit die u snel het gewenste resultaat kunnen geven.

Bovendien bieden wij onze Belgische klanten ook enkele voordelen die je niet in een supermarkt zal krijgen;
– telefonische ondersteuning en advies tijdens de kantooruren
– geen verplaatsingskost, want wij verzenden uw pakketje GRATIS
– geen tijdsverlies, want u bestelt snel en gemakkelijk via telefoon, e-mail of de webshop
– vanaf 2 producten heeft u altijd 10% korting
– betaling na ontvangst via overschrijving (of online betaling indien gewenst)

Privacy Policy

Privacy Policy

Nutri-Bel respecteert de privacy van haar bezoekers/ klanten op de website en draagt er zorg voor dat al jouw gegevens met uiterste zorg en vertrouwelijk worden behandeld. De onderstaande regels hebben wij opgesteld om je te garanderen dat wij zorgvuldig met deze informatie zullen omgaan. GDPR (of ook Algemene Verordening Gegevensbescherming – AVG genoemd) gaat over het beheer en de beveiliging van persoonlijke gegevens van Europese burgers. Als organisatie moeten we vanaf mei 2018 kunnen aantonen welke persoonsgegevens we verzamelen, hoe we deze data gebruiken en hoe we deze beveiligen.

In deze privacy verklaring leggen we uit wat de procedure voor dataverzameling en -opslag van persoonlijke gegevens inhoudt en waarvoor we deze nodig hebben.

We gebruiken deze informatie om:

  • De website te beheren en verbeteren;
  • Je bestellingen te verwerken en zo optimaal mogelijk te laten verlopen;
  • Informatie te geven over belangrijke website aanpassingen en aanbiedingen;
  • Het verbeteren van onze producten en services;
  • Je account te beheren (voor aanpassingen door jou gevraagd);
  • Door aanmelding voor de nieuwsbrief verleen je toestemming om je persoonsgegevens en e-mailadres op te slaan. Nutri-Bel gebruikt deze opgeslagen informatie om je te informeren met handige/nuttige gezondheidstips en je bent als eerste op de hoogte van nieuwe producten & speciale deals! Uitschrijven is altijd mogelijk door een e-mail te sturen aan info@nutri-bel.be of marketing@nutri-bel.be .

Nutri-Bel zal je persoonlijke gegevens nooit aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van je bestelling, betaling en aankoopervaring. Onze medewerkers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te respecteren.

Graag willen wij, door het verzamelen van deze informatie, het winkelen makkelijker maken en je up-to-date houden van de producten die wij bieden. Dit bevat nieuws, aanbiedingen en productlanceringen. U kan altijd contact opnemen per post en/of per e-mail. Wij zijn constant bezig om onze dienstverlening te verbeteren, dus het kan voorkomen dat wij contact met je opnemen voor feedback. Natuurlijk geven wij je altijd de optie hoe je gecontacteerd wenst te worden, ook wanneer je dit niet wilt zullen wij dit respecteren. U kunt uw gegevens altijd zelf wijzigen vanuit uw accountprofiel.

Wanneer je niet langer wenst dat wij contact met je op kunnen nemen kun je dat op de volgende manieren aangeven:

  • Klik op “uitschrijven” onderaan onze nieuwsbrief
  • Neem contact op met onze klantenservice via 09 226 16 10 of via info@nutri-bel.be of marketing@nutri-bel.be
  • Schrijf een brief naar Nutri-Bel BVBA., Baarledorpstraat 12, 9031 Drongen in België .

Review / Tevreden klanten

Als je besluit een recensie te schrijven, kun je zelf kiezen of je jouw naam of andere persoonlijke gegevens toevoegt. Wij ontvangen dit heel graag via onze contactformulier of via e-mail. We zijn benieuwd naar de meningen van onze klanten, maar zullen dit enkel publiceren mits uw toestemming.

Openbaarmaking van je informatie

We zullen je gegevens nooit verstrekken aan iemand buiten ‘Nutri-Bel BVBA’, behalve in gevallen waar wij jouw toestemming hebben, als wij wettelijk verplicht worden tot het verstrekken van je gegevens, aan dienstverlenende bedrijven (bijvoorbeeld pakketdiensten), of aan eventuele juridische opvolgers van onze bedrijfsnaam. We zullen jouw gegevens nooit met andere bedrijven delen voor marketing doeleinden.

Nog meer specifieke informatie en over de policy m.b.t. de privacy van verwerking van uw persoonsgegevens. Lees hierover meer: Data Protection Notice

Vraag jouw persoonlijke data

U kunt uw gegevens altijd zelf wijzigen vanuit uw accountprofiel. Indien je wenst te weten welke informatie wij over jou als klant bijhouden, gelieve ons dan een mailtje te sturen via het contactformulier.

Wij sturen jou dan binnen de 72 uur al jouw persoonlijke informatie door en ook hoe we die verzamelen en waarom. Indien je nog meer wil weten over onze Privacy Policy, Algemene Voorwaarden of Data Protection Notice, lees dan verder in onze andere FAQ’s.

Ik heb een klacht. Waar kan ik hiervoor terecht?

Jammer dat u ontevreden bent over ons product/ onze service.
Neem gerust contact op met ons via telefoon of e-mail en wij proberen het alsnog voor u in orde te brengen.

” We are happy, when our customers are happy. ”

Uitschrijven voor de nieuwsbrief

Via onderstaande link kan u zicht uitschrijven voor onze nieuwsbrief.

Uitschrijven

in de kijker

33,00

Haar- & huidverzorging

Gezichtsserum (50ml)

22,00

Gezondheid

Maca500+ (60tabl)

23,00
Uitverkocht
20,00

Gezondheid

Gramulos (800gr)

110,00

Gezondheid

Marine-3 (270caps)

67,00

Gezondheid

Preelakt (30caps)

25,00

Gezondheid

Artiliks (60tabl)

28,00