F.a.q. - Veelgestelde vragen

Product(informatie)

Waar vind ik informatie over het product?

Bij elk product staat er gedetailleerde productinformatie waar u alle ingrediënten, gebruiksaanwijzing, voorzorgsmaatregelen, notificatienummer, etc. kan terugvinden van het product. *

Er is een wettelijke garantie geldig voor onze producten gedurende 2 jaar. De wettelijke garantie zal van toepassing zijn op de goederen die niet-conform de beschrijving zijn van het product. Dit zal met name voor voedingssupplementen het geval zijn, bv. wanneer er andere producten worden geleverd in plaats van hetgeen werd besteld.

* Ziet u dat er informatie onvolledig is? Laat het ons zeker weten en dan zetten we dit zo snel mogelijk recht.

Zijn de producten altijd op voorraad/ in stock?

Onze producten zijn, mits uitzondering, altijd voorradig. Indien uw product niet voorradig zou zijn, verwittigen we u via mail of telefoon.

Indien u een grote bestelling doet en we hebben een paar producten in stock, sturen we die alvast op.
Op uw factuurtje schrijven we een berichtje dat de rest van uw bestelling wordt gratis nagestuurd.

Zijn de supplementen geschikt voor vegetariërs en veganisten?

Nutri-Bel heeft een ruim aanbod veggie supplementen

Ja, het merendeel van ons assortiment voedingssupplementen is geschikt voor vegetariërs en veganisten. U kan dit gemakkelijk raadplegen op de productpagina’s door te kijken naar het rubriekje ” Geschikt voor vegetariërs/ veganisten ” . Hier staat altijd “ja” of “neen” bij aangeduid. 

Neem contact met ons op indien u hierover meer vragen hebt.

Waar vind ik vegetarische supplementen? Bij Nutri-Bel !

Er zijn al heel wat voedingssupplementen te vinden die geschikt zijn voor vegetariërs en met andere woorden dus geen dierlijke bestanddelen bevatten. Deze supplementen zijn specifiek bedoeld om bepaalde voedingsstoffen aan te vullen die vegetariërs en veganisten soms niet voldoende binnenkrijgen via hun maaltijden.

Vroeger waren praktisch alle capsules vervaardigd van gelatine. Gelatine is een eiwitproduct dat uit slachtafval (huiden en botten van runderen en varkens) wordt gehaald. Het is dus logisch dat vegetariërs en vegans ervoor kiezen om gelatine te vermijden. Een volwaardige vervanger vinden was dus essentieel voor deze doelgroep.

Gelukkig is er de laatste decennia een evolutie gestart in de supplementenwereld waarin men op zoek is gegaan naar een plantaardig alternatief. Vegicaps zijn capsules die gemaakt worden van HPMC en ook tabletten kunnen ermee worden ‘gecoat’. Hydroxypropylmethylcellulose ( = HPMC) is door de Europese Unie onder het nummer E464 toegestaan als een toevoeging aan voedsel en medicijnen. Dus ook in medicatie kunt u de stof terugvinden onder ‘hypromellose’. HPMC wordt tegenwoordig overal ter wereld gebruikt voor de plantaardige capsules van voedingssupplementen. Veel van onze supplementen zijn nu verwerkt in de HPMC capsules ipv gelatine zoals het vroeger was.

Net zoals andere capsules is HPMC tegen warmte en vochtige omstandigheden bestand. HPMC is veilig, 100% plantaardig, lossen goed op in de maag en heeft van zichzelf geen enkele uitwerking op het lichaam.

Wilt u hier meer over lezen? Bekijk het blogberichtje Vegicaps zijn geschikt voor vegetariërs en veganisten

Mijn product is beschadigd, verkeerd (geleverd), … wat moet ik doen?

Contacteer ons telefonisch of via e-mail en wij lossen dit samen op.

Zijn de verpakkingen recycleerbaar?

Nutri-Bel supplementen en Het Groene Punt

Logo Het Groene Punt  - Verpakkingen van Nutri-Bel bevatten het Groene Punt logo

Onze voedingssupplementen worden op een 100% veilige manier verpakt door onze Belgische fabrikant. Op de verpakkingen zelf kan je het icoon terugvinden genaamd ” Het Groene Punt “. Het Groene Punt op een verpakking geeft aan dat de onderneming die het verpakte product op de markt brengt een financiële bijdrage levert aan de selectieve inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijke verpakkingen.

Nutri-Bel natuurlijke verzorgingsproducten

Op onze natuurlijke verzorgingsproducten kunt u het ICADA-logo terugvinden. ICADA is een zuiverheidskeurmerk waarmee wordt gegarandeerd dat het product uitsluitend bestaat uit natuurlijke ingrediënten. Alleen authentieke natuurlijke cosmetica bedrijven met een natuurgerichte bedrijfsfilosofie worden toegelaten bij ICADA. Dit logo heeft dus niets te maken met het recycleren hiervan. Het hoort thuis bij het PMD.

Vitamines aan huis geleverd

In de grotere, breekbare pakketjes maken we gebruik van chemisch neutrale luchtkussenfolie of opvulmateriaal. Het opvulmateriaal dat we hiervoor gebruiken is gemaakt van 100% gerecycleerd polystyreen. Dit breekt af in aanwezigheid van micro-organismen die doorgaans aanwezig zijn in aarde, water en vuilnisbelten. Dit opvulmateriaal vermindert dus aanzienlijk het grondstoffenverbruik, maar biedt wel dezelfde afdoende bescherming tegen schokken. Op die manier komen de voedingssupplementen of andere producten in perfecte staat bij u thuis aan.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Het bestelproces via de webshop is heel eenvoudig. U kan de producten gewoonweg aanklikken en aan uw winkelwagentje toevoegen;
– Wenst u onmiddellijk te betalen, dan kan dit via Bancontact, ING, Belfius en KBC online banking.
– Of u kan ook kiezen om pas te betalen na levering, dus via een overschrijving.*

Uw bestelling komt dan rechtstreeks in onze mailbox terecht. Voor 15u45 wordt uw bestelling onmiddellijk verwerkt en verstuurd. Indien u bestelt na 15u45 wordt de bestelling de volgende werkdag verzonden naar u.

Indien u problemen ondervindt bij het bestellen via de webshop, mag u de bestelling altijd via telefoon of via e-mail doorgeven.

* Eens de bestelling dus geplaatst is, rust er een betalingsverplichting bij u. Na het plaatsen van uw bestelling is het nog mogelijk om dit te veranderen of te annuleren. U moet ons dit zo snel mogelijk telefonisch / e-mail melden.Indien u het product dat u bestelde niet meer wenst, moet u ons dit zo snel mogelijk ( binnen de 14 kalenderdagen ) telefonisch of via e-mail melden. Dan bekijken we samen met u de gepaste retourprocedure. Indien u ons via telefoon of e-mail verwittigt binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum, aanvaarden wij een retour of annulatie van producten. Let wel: de producten moeten zich in originele staat bevinden, d.w.z. ongeopend en onbeschadigd. De retourprocedure kunt u dan telefonisch regelen met onze medewerkers.

Krijg ik een orderbevestiging van mijn bestelling?

Na het plaatsen van je bestelling ontvangt u direct een bevestigingsmail.
Geen mail ontvangen? Kijk allereerst in je ongewenste mail/ SPAM folder. Mocht u het daar niet terugvinden dan is er waarschijnlijk iets misgegaan bij het invullen van uw gegevens.

U kan altijd telefonisch contact met ons opnemen of via e-mail. Zo kunnen wij u verzekeren dat we uw bestelling goed ontvangen hebben.

Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?

De producten reizen op risico van de koper. Geleverde producten worden niet teruggenomen, mits uitzonderingen.

  1. Uitgezonderd wanneer uw product beschadigd is of er een verkeerde levering was.
  2. Uitgezonderd wanneer u zich binnen de bedenktermijn ontziet van de aankoop.

De bedenktermijn bedraagt 14 dagen na de dag van het in ontvangst nemen van de producten. Gelieve ons zo snel mogelijk telefonisch of via e-mail te verwittigen. Dan bekijken we samen met u de gepaste retourprocedure.

Indien u ons via telefoon of e-mail verwittigt binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum, aanvaarden wij een retour of annulatie van producten. Let wel: de producten moeten zich in originele staat bevinden, d.w.z. ongeopend en onbeschadigd. De retourprocedure kunt u dan telefonisch regelen met onze medewerkers. Indien u op voorhand al betaald had via online betaling voor uw bestelling, verzekeren wij u ook een terugbetaling binnen de 14 werkdagen. 

De kostprijs van het retourneren van een bestelling neemt de koper op zich. Wanneer men een bestelling retourneert vanuit het buitenland, draagt de klant ook zelf de verzendingskosten. U kunt ook herroepen via brief door dit modelformulier in te vullen en te bezorgen per mail / post: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf .

Levering

Wat zijn de verzendingskosten?

België

Binnen België is de verzending GRATIS vanaf € 45,00. Indien u bestelt onder de € 45,00 wordt er een gemiddelde kost van € 5,00 aangerekend. Omwille van tariefverhogingen bij onze bezorgdienst Bpost zijn wij genoodzaakt onze verzend-policy te wijzigen en dit vanaf 01/06/2020.

Buitenland

Er zijn geen verzendingskosten voor Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Nederland vanaf een bestelling > € 130,00 excl. BTW.

Indien u, enkel geldig bij de buurlanden, bestelt voor een lager bedrag rekenen wij een gemiddelde kost aan van € 10,00. Andere EU-landen betalen de verzendingskosten die afhankelijk zijn van land tot land en het gewicht van het pakket.

Binnen welk termijn wordt een bestelling geleverd?

De leveringstermijn bedraagt maximaal twee werkdagen. Alle bestellingen die worden doorgegeven voor 15u45 worden de volgende werkdag geleverd*. Indien wij beschikken over uw e-mailadres kunnen wij u per mail op de hoogte houden van het traject van uw pakketje. Deze informatie is afkomstig van Bpost.

Als u bestelt na 15u45 kan uw bestelling pas verwerkt en verzonden worden de volgende werkdag.

Opgelet: op donderdag na 15u45 bestellen, betekent dus dat de levering op maandag zal gebeuren.

* Wij werken voor de levering van onze pakketjes samen met Bpost. Als er daar onverwachte problemen zijn zoals stakingen, eindejaarsdrukte,… dan kan het zijn dat uw pakketje langer onderweg is. Dit is overmacht en daar kunnen wij helaas niets aan doen.

Zelf mijn dag van levering kiezen?

Wilt u liever zelf kiezen wanneer uw pakketje toekomt?

Aan het tijdstip wanneer Bpost dit komt aanbieden bij u kunnen wij jammer genoeg weinig doen.
Wat wij wel kunnen doen, is invloed hebben op de dag van levering.

Bijvoorbeeld: u plaatst een bestelling op maandag, maar u wenst de bestelling pas op woensdag/ donderdag/ vrijdag te ontvangen? Dan heeft u drie opties;

– U neemt telefonisch contact met ons op en vraagt dit expliciet aan onze medewerkers
– U stuurt ons een e-mail en vraagt dit expliciet aan onze medewerkers
– Via de webshop kunt u dit meegeven als u aan de stap van “Afrekenen” zit. Onderaan is er een kader “Bestelnotities” waar u dit kan vermelden.

Levering op zaterdag bieden we sinds 1 april 2019 niet meer aan, omwille van service-problemen bij Bpost. Ze kunnen dit niet 100% garanderen, dus vandaar onze keuze om dit niet aan te bieden.

Uw Nutri-Bel pakketje opvolgen met track-and-trace

Eens wij uw bestelling aanmaken, wordt er door onze medewerkers in de Business omgeving van Bpost een postetiket aangemaakt. Deze bevat uw unieke barcode. Het pakketje staat dan in ons overzicht van te versturen pakketje, pakketjes die onderweg zijn of geleverde pakketje. Wij kunnen op elk moment nagaan voor u waar uw pakketje zich bevindt. Neem gerust contact op met ons indien u hierover vragen hebt.

Al 15 jaar verzenden wij met Bpost

Wij kiezen bewust voor een Belgische partner die de verantwoordelijkheid draagt van een goede, correcte levering van onze pakketjes.

Is er een afhaalpunt waar ik mijn bestelling kan ophalen?

Ja, u kan gerust uw bestelling komen ophalen in ons afhaalpunt tijdens de kantooruren (09u00 – 16u30) op weekdagen.
Graag krijgen wij van u een seintje op voorhand wanneer u zou langskomen, zodat wij uw bestelling kunnen klaarzetten.

Adres: Baarledorpstraat 12, 9031 Drongen (België)

Moet ik thuis zijn om mijn bestelling in ontvangst te nemen? / Past mijn bestelling in de brievenbus?

Dit is afhankelijk van welke producten u bestelt.

Als u denkt niet thuis te zijn wanneer Bpost u het pakketje komt aanbieden, kunt u een papiertje nalaten voor hen waar ze het eventueel mogen achterlaten (bv. bij de buren, aan de voordeur, in het brievenbuskastje,… ).

Indien het pakketje niet in de brievenbus past, is Bpost verplicht een papiertje voor u achter te laten en kan u het in uw lokale postkantoor of buurtwinkel gaan afhalen.

De verzendingstermijn is voorbij. Waar blijft mijn bestelling?

Indien u al meer dan twee dagen wacht op uw bestelling dan mag u telefonisch of via e-mail contact met ons opnemen.
Via track-and-trace van Bpost kunnen wij nagaan waar u pakje zich bevindt. Wij volgen het dan samen met u op tot wanneer u het pakketje in uw bezit heeft.

Betalen

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Klant is koning, dus u kan kiezen.

Betalen via overschrijven nadien? Ja, het kan bij Nutri-Bel. Wanneer u een bestelling plaatst bij ons zit er in het pakketje altijd een factuur. U krijgt van ons 30 kalenderdagen om uw factuur te betalen.*

Tenzij u tijdens het bestelproces op onze webshop koos voor online betaling. U krijgt nog steeds een factuur bij het pakketje, maar hierop staat vermeld dat dit reeds betaald is.

* Bij het aangaan van een bestelling, verplicht de klant zich tot betaling. Eens de bestelling dus werkelijk geplaatst is, rust er een betalingsverplichting bij u.

Wanneer heb ik recht op korting?

Elke Nutri-Bel klant* heeft recht op;

  • 10 % korting vanaf een bestelling van 2 producten.
  • 15 % korting vanaf een bestelling van 6 producten.
  • 20 % korting vanaf een bestelling van 12 producten.

*Enkel gezondheidsprofessionals (met praktijk) krijgen andere kortingen op aanvraag. Sinds 2019 gelden er speciale kortingen bij importproducten omwille van de hoge import/- en transportkosten.

*Opgelet, bij aankoop van de proteïne repen gelden de reguliere kortingen enkel bij aankoop van 10 repen of meer. De kortingen zijn niet van toepassing op de 4Ocean armbandjes en boeken.

Onze prijzenstrategie

Prijzen vergelijken, het is iets wat we allemaal doen. U gaat naar verschillende winkels en merkt dat de prijzen van eten, meubels, … anders is. Het verschil kan soms heel miniem zijn, maar de prijs kan ook beduidend hoger zijn. Aan wat ligt dat dan?

Kwaliteit, zuiverheid van supplementen spelen een rol.

Nutri-Bel is gespecialiseerd in de verkoop van kwaliteitsvolle voedingssupplementen. Dat zeggen we niet zomaar. Kwaliteitsvol staat bij ons garant voor een hoge dosage van de actieve bestanddelen in uw voedingssupplement. Ja, het klopt, u kunt voor een doosje ijzertabletten minder betalen in een supermarkt. Waarom kost ons supplement Fe-Cap+ dan 29 euro?

Het verschil zit hem in de kwaliteit, zuiverheid en hoeveelheid van de ingrediënten. Een goedkoper doosje van een bepaald product bevat vaak een mindere hoeveelheid, en zo niet, dan zal het zeker van een lagere kwaliteit zijn. De actieve stoffen in een product kunnen 10% tot 90% zuiverheid bevatten, belangrijk dus voor de werkzaamheid en de efficiëntie voor uw behandeling. Al onze voedingssupplementen bevatten een minimale zuiverheid van 97%! Producten van uitstekende kwaliteit die u snel het gewenste resultaat kunnen geven.

Onze Belgische fabrikant heeft al meer dan 50 jaar ervaring in de productie van voedingssupplementen voor mens en dier. Hij staat in voor de selectie van hoogwaardige en zuivere ingrediënten. Het volledige productieproces, de een juiste etikettering etc. wordt regelmatig gecontroleerd door het FAVV. Elk voedingssupplement van Nutri-Bel bevat een geldig notificatienummer. Door onze nauwe band met de fabrikant kunnen wij op korte termijn nieuwe producten aan ons productassortiment toevoegen. Laat ons gerust weten als u nood hebt aan een ander product en wij bekijken wat er mogelijk is.

Waarom kopen bij Nutri-Bel?

Sinds 2005 zijn wij actief in de verkoop van voedingssupplementen. Doorheen de jaren hebben wij heel wat evoluties doorgemaakt. U bent onze prioriteit en daarom zetten wij ons dagelijks in om een uitstekende klantenservice te leveren. Een persoonlijk contact met u is voor ons heel belangrijk. Op internet ( Google, Facebook, de website, … ) kunt u betrouwbare beoordelingen nalezen van andere klanten.

Bovendien bieden wij onze Belgische klanten ook enkele voordelen die je niet in een supermarkt of bij een andere aanbieder zal krijgen;

– telefonische ondersteuning en advies élke weekdag tijdens de kantooruren

– geen verplaatsingskost, want wij verzenden uw pakketje GRATIS vanaf 45,00 €

– mogelijkheid om uw bestelling zelf af te halen in ons kantoor/ afhaalpunt te Drongen élke weekdag tijdens de kantooruren

– geen tijdsverlies, want u bestelt snel en gemakkelijk via telefoon, e-mail of de webshop

– vanaf 2 producten heeft u altijd 10% korting

– betaling na ontvangst via overschrijving of veilige, online betaling via de webshop

Er zijn problemen bij het toekennen van mijn korting, wat nu?

Een bestelling die wordt geplaatst via de webshop, komt automatisch in onze mailbox terecht. De Nutri-Bel medewerkers controleren altijd de prijsberekening en de gegeven kortingen bij een bestelling. Indien de webshop u een korting niet toekent, verzekeren we u dat onze medewerkers dit handmatig nog aanpassen.

Als u hierbij problemen ondervindt, gelieve dan niet te kiezen voor het online betalingsproces, maar de optie “nadien betalen via overschrijving”.

Veilig betalen?

Met onze veilige betalingsmodule kunt u ervoor kiezen om uw bestelling te betalen via overschrijving na ontvangst van uw pakketje. Indien u kiest voor online betaling heeft u de keuze uit; Bancontact – KBC – ING – BELFIUS. Onze betalingspartner verzekert een betalingstransactie in volle vertrouwen door de meest veeleisende veiligheidsnormen op de markt zoals SSL-encryptie-technologie als standaard te nemen.

Onze gegevens als u kiest te betalen via overschrijving:
AXA BANK (voor België)
IBAN: BE42 751 207 523 254 (gratis voor Europese landen)
BIC code: AXABBE22

Nutri-Bel bvba – Baarledorpstraat 12 – 9031 Drongen – België
BTW: BE 0473.263.493 – RPR Gent

Retourneren

Kan ik mijn product ruilen of retourneren?

Ja, dat kan zeker. De bedenktermijn bedraagt 14 dagen na de dag van het in ontvangst nemen van de producten. Indien u het product dat u bestelde niet meer wenst, moet u ons dit zo snel mogelijk telefonisch of via e-mail melden.

Wat is de retourprocedure?

Indien u ons via telefoon of e-mail verwittigt binnen de 14 dagen na de dag van het in ontvangst nemen van de producten, aanvaarden wij een retour of annulatie van producten. Gelieve de producten ongeopend en onbeschadigd terug te zenden. De retourprocedure kan u dan telefonisch regelen met onze medewerkers. Indien u op voorhand al betaald had via online betaling voor uw bestelling, verzekeren wij u ook een terugbetaling binnen de 14 werkdagen.

Hoeveel kost de retourprocedure?

De kostprijs van het retourneren van een bestelling neemt de koper op zich. Wanneer men een bestelling retourneert vanuit het buitenland, draagt de klant ook zelf de verzendingskosten.

Algemeen

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN NUTRI-BEL® 2020

 Alle handelsverrichtingen afgesloten met onze klanten zijn onderworpen aan de hierna volgende algemene voorwaarden. De klant erkent kennis genomen te hebben van onze algemene voorwaarden.

  1. Het bestelproces via de webshop is heel eenvoudig. U kan de producten gewoonweg aanklikken en aan uw winkelwagentje toevoegen. U kunt kiezen voor online betaling of betalen na levering via overschrijving. Uw bestelling komt dan rechtstreeks in onze mailbox terecht. Voor 15u45 wordt uw bestelling onmiddellijk verwerkt en verstuurd. Indien u bestelt na 15u45 wordt de bestelling wellicht de volgende werkdag verzonden naar u. De leveringstermijn bedraagt maximaal twee werkdagen. Indien u problemen ondervindt bij het bestellen via de webshop, mag u de bestelling altijd via telefoon, WhatsApp of via e-mail doorgeven. Na het plaatsen van uw bestelling via de webshop ontvangt u direct een orderbevestiging. Geen mail ontvangen? Kijk allereerst in uw ongewenste mail/ SPAM folder. U kunt altijd telefonisch contact met ons opnemen telefonisch of via e-mail. Zo kunnen wij u verzekeren dat we uw bestelling goed ontvangen hebben.
  2. Bij het aangaan van een bestelling, verplicht de klant zich tot betaling. Eens de bestelling dus werkelijk geplaatst is, rust er een betalingsverplichting bij u. Na het plaatsen van uw bestelling is het nog mogelijk om dit te veranderen of te annuleren. U moet ons dit zo snel mogelijk telefonisch / e-mail melden. Gratis verzending vanaf 45,00 €. Indien u bestelt onder de € 45,00 wordt er een gemiddelde kost van € 5,00 aangerekend. Omwille van tariefverhogingen bij onze bezorgdienst zijn wij genoodzaakt onze verzend-policy te wijzigen en dit vanaf 01/06/2020.
  3. Onze producten zijn, mits uitzondering, altijd voorradig. Indien uw product niet voorradig zou zijn, verwittigen we u via mail of telefoon. Indien u een grote bestelling doet en we hebben een paar producten in stock, sturen we die alvast op. Op uw factuurtje schrijven we een berichtje dat de rest van uw bestelling wordt gratis nagestuurd.
  4. De producten blijven eigendom van Nutri-Bel BVBA tot wanneer de factuur volledig vereffend is. Er is een wettelijke garantie geldig voor onze producten gedurende 2 jaar. De wettelijke garantie zal van toepassing zijn op de goederen die niet-conform de beschrijving zijn van het product. Dit zal met name voor voedingssupplementen het geval zijn, bv. wanneer er andere producten worden geleverd in plaats van hetgeen werd besteld.
  5. De producten reizen op risico van de koper. Geleverde producten worden niet teruggenomen. Uitgezonderd wanneer uw product beschadigd is of er een verkeerde levering was. Indien u het product dat u bestelde niet meer wenst, moet u ons dit zo snel mogelijk ( binnen de 14 kalenderdagen ) telefonisch of via e-mail melden. Dan bekijken we samen met u de gepaste retourprocedure. Indien u ons via telefoon of e-mail verwittigt binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum, aanvaarden wij een retour of annulatie van producten. Let wel: de producten moeten zich in originele staat bevinden, d.w.z. ongeopend en onbeschadigd. De retourprocedure kunt u dan telefonisch regelen met onze medewerkers. Indien u op voorhand al betaald had via online betaling voor uw bestelling, verzekeren wij u ook een terugbetaling binnen de 14 werkdagen. De kostprijs van het retourneren van een bestelling neemt de koper op zich. Wanneer men een bestelling retourneert vanuit het buitenland, draagt de klant ook zelf de verzendingskosten. U kunt ook herroepen via brief door dit modelformulier in te vullen en te bezorgen per mail / post: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf .
  6. Binnen België is de verzending GRATIS vanaf 45,00 €. Indien u bestelt onder de € 45,00 wordt er een gemiddelde kost van € 5,00 aangerekend. Omwille van tariefverhogingen bij onze bezorgdienst zijn wij genoodzaakt onze verzend-policy te wijzigen en dit vanaf 01/06/2020. Er zijn geen verzendingskosten voor Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Nederland vanaf een bestelling > € 130,00 excl. BTW. Indien u, enkel bij de buurlanden, bestelt voor een lager bedrag rekenen wij een gemiddelde verzendingskost aan van € 10,00. Andere EU-landen betalen de verzendingskosten die afhankelijk zijn van land tot land en het gewicht van het pakket. Indien u al meer dan twee dagen wacht op uw bestelling dan mag u telefonisch of via e-mail contact met ons opnemen. Via track-and-trace van Bpost kunnen wij nagaan waar u pakje zich bevindt. Wij volgen het dan samen met u op tot wanneer u het pakketje in uw bezit heeft. U kunt gerust uw bestelling komen ophalen in ons afhaalpunt (Baarledorpstraat 12, 9031 Drongen, België) tijdens de kantooruren (09u00 – 16u00) op weekdagen. Graag krijgen wij van u een seintje op voorhand wanneer u zou langskomen, zodat wij uw bestelling kunnen klaarzetten.
  7. De houdbaarheidsdatum, vermeld op de producten, geldt alleen bij vorstvrij, droog en donker bewaren, maximale omgevingstemperatuur 21°C en een maximale omgevingsvochtigheid van 60%. Het merendeel van ons assortiment voedingssupplementen is geschikt voor vegetariërs en veganisten. Neem contact met ons op indien u hierover meer vragen hebt. Bij de productinformatie kunt u alle belangrijke informatie en voorzorgsmaatregelen vinden over het product. Voor een gedetailleerde uitleg te raadplegen, is het noodzakelijk dat u een account aanmaakt en inlogt. Indien u uw wachtwoord bent vergeten, volg simpelweg de procedure op de pagina van ‘wachtwoord vergeten’
  8. Elke Nutri-Bel klant* heeft recht op; 10 % korting vanaf een bestelling van 2 producten , 15 % korting vanaf een bestelling van 6 producten , 20 % korting vanaf een bestelling van 12 producten. *Enkel gezondheidsprofessionals (met praktijk) krijgen andere kortingen op aanvraag. Sinds 2019 gelden er speciale kortingen bij importproducten omwille van de hoge import/- en transportkosten. *Opgelet, bij aankoop van de proteïne repen gelden de reguliere kortingen enkel bij aankoop van 10 repen of meer. De kortingen zijn niet van toepassing op de 4Ocean armbandjes, boeken en geurkaarsen. Een bestelling die wordt geplaatst via de webshop, komt automatisch in onze mailbox terecht. De Nutri-Bel medewerkers controleren altijd de prijsberekening en de gegeven kortingen bij een bestelling. Indien de webshop u een korting niet toekent, verzekeren we u dat onze medewerkers dit handmatig nog aanpassen. Als u hierbij problemen ondervindt, gelieve dan niet te kiezen voor het online betalingsproces, maar de optie “nadien betalen via overschrijving”. Een foutieve berekening via de webshop kan uitzonderlijk voorvallen, dus enkel het totaalbedrag op de factuur is altijd het juiste.
  9. De meerderheid van de mensen betaalt het liefst na het ontvangen van het pakketje. Wanneer u een bestelling plaatst bij ons zit er bij het pakketje altijd een factuur. U krijgt van ons 30 kalenderdagen om uw factuur te betalen. U kunt uiteraard ook kiezen voor de optie “online betalen”. U krijgt nog steeds een factuur bij het pakketje, maar hierop staat vermeld dat dit reeds betaald en in orde is. Onze facturen zijn betaalbaar binnen de 30 dagen na factuurdatum, zonder contantkorting tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Bij niet-betaling of onvolledige betaling op vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande aanmaning een verwijlintrest van 10% per jaar, en een forfaitaire verhoging wegens wanbetaling verschuldigd van 10%, met een minimum van 100 EUR zonder afbreuk te doen aan het recht van NUTRI-BEL om de wet van 2 augustus 2002 inzake bestrijding van betalingsachterstal in te roepen. Met onze veilige betalingsmodule kunt u ervoor kiezen om uw bestelling te betalen via overschrijving na ontvangst van uw pakketje. Indien u kiest voor online betaling heeft u de keuze uit; Bancontact – KBC – ING – BELFIUS. Onze betalingspartner verzekert een betalingstransactie in volle vertrouwen door de meest veeleisende veiligheidsnormen op de markt zoals SSL-encryptie-technologie als standaard te nemen. Onze gegevens als u kiest te betalen via overschrijving: AXA BANK, IBAN: BE42 751 207 523 254 , BIC code: AXABBE22 .
  10. Enkel een aangetekende schriftelijke klacht binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum, kan beschouwd worden als het niet aanvaarden van onze levering en/of factuurbedrag.
  11. Bij niet-betaling van deze factuur voor de vervaldatum krijgt u automatisch een eerste herinneringsbrief en zal uw factuur vermeerderd worden met 5 EUR administratiekosten en zal de aan u toegestane korting geannuleerd worden. Bij een tweede herinnering zal er 25 € administratiekosten aangerekend worden, bovenop de totale som van uw eerste herinneringsbrief.
  12. Bij geschil is enkel het Belgisch recht van toepassing en zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Gent bevoegd. Indien uw factuur niet tijdig betaald wordt, zal deze doorgestuurd worden naar onze externe partner, die gemandateerd wordt voor de inning van verschuldigde bedrag, vermeerderd met de aanmanings- en inningskosten.
  13. Onze voedingssupplementen worden op een 100% veilige manier verpakt. Op de verpakkingen zelf staat het icoon ” Het Groene Punt “. Het Groene Punt op een verpakking geeft aan dat de onderneming die het verpakte product op de markt brengt een financiële bijdrage levert aan de selectieve inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijke verpakkingen.
  14. Op de Nutri-Bel website kunt u beoordelingen schrijven over onze producten. Via het menu beoordelingen, bij een product van uw keuze, kunt u aan de hand van sterretjes aanduiden hoe tevreden u bent. Bij ‘ je beoordeling ‘ kunt u wat meer informatie geven over de ervaring die u ermee heeft of gewoon meegeven wat u van onze service vindt.
  15. Wenst u onze algemene voorwaarden op te slaan of af te printen? Druk tegelijkertijd de toetsen “CTRL” en “P” in op uw klavier en er opent zich automatisch een venster.
  16. Hebt u een klacht? Jammer dat u ontevreden bent over ons product/ onze service. Als u toch een klacht zou hebben over onze service of een product, kunt u ons contacteren via telefoon ( 0477/ 966 155 ) of e-mail ( info@nutri-bel.be ) en wij proberen het alsnog voor u in orde te brengen. We doen er alles aan om uw klacht binnen de 48 uur te behandelen. Als u niet tevreden bent met onze oplossing, kunt u uw geschil voorleggen aan de Consumentenombudsdienst (COD), het unieke loket voor consumenten met klachten. De COD is ook het centrale aanspreekpunt voor de bestaande ombudsdiensten en ziet erop toe dat uw vraag of klacht bij de juiste dienst belandt. Als er voor uw concrete geval geen specifieke dienst voor klachtenbehandeling is, zal de COD de behandeling van uw dossier zelf op zich nemen. Die behandeling is gratis en gebeurt binnen een termijn van 90 dagen. Er is verder ook nog de mogelijkheid om beroep te doen op het Online Dispute Resolution platform van de EU. Als u een probleem hebt met een online aankoop en het niet lukt dit probleem met de verkoper ( in dit geval Nutri-Bel BVBA ) op te lossen, dan kunt u gebruikmaken van dit platform om uw klacht door te sturen naar een erkend geschillenorgaan. Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kan je als consument terecht bij SafeShops.be. Deze onafhankelijke organisatie zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachtenformulier op https://www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren – info@SafeShops.be.

Privacy Policy

Privacy Policy

Nutri-Bel BV respecteert de privacy van haar bezoekers/ klanten op de website en draagt er zorg voor dat al jouw gegevens met uiterste zorg en vertrouwelijk worden behandeld. De onderstaande regels hebben wij opgesteld om u te garanderen dat wij zorgvuldig met deze informatie zullen omgaan. GDPR (of ook Algemene Verordening Gegevensbescherming – AVG genoemd) gaat over het beheer en de beveiliging van persoonlijke gegevens van Europese burgers. Als organisatie moeten we vanaf mei 2018 kunnen aantonen welke persoonsgegevens we verzamelen, hoe we deze data gebruiken en hoe we deze beveiligen.

In deze privacy verklaring leggen we uit wat de procedure voor dataverzameling en -opslag van persoonlijke gegevens inhoudt en waarvoor we deze nodig hebben.

We gebruiken deze informatie om:

  • De website te beheren en verbeteren;
  • Uw bestelling te verwerken en zo optimaal mogelijk te laten verlopen;
  • Informatie te geven over belangrijke website aanpassingen en aanbiedingen;
  • Het verbeteren van onze producten en services;
  • Uw account te beheren (voor aanpassingen door u persoonlijk gevraagd);
  • Door aanmelding voor de nieuwsbrief verleent u toestemming om uw persoonsgegevens en e-mailadres op te slaan. Nutri-Bel gebruikt deze opgeslagen informatie om u te informeren met handige/nuttige gezondheidstips en u bent als eerste op de hoogte van nieuwe producten & speciale deals! Uitschrijven is altijd mogelijk door een e-mail te sturen aan info@nutri-bel.be of marketing@nutri-bel.be .

Nutri-Bel zal uw persoonlijke gegevens nooit aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling, betaling en aankoopervaring. Onze medewerkers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te respecteren.

Graag willen wij, door het verzamelen van deze informatie, het winkelen makkelijker maken en u op de hoogte houden van de producten die wij bieden. Dit bevat nieuws, aanbiedingen en productlanceringen. U kan altijd contact opnemen per telefoon, post en/of per e-mail. Wij zijn constant bezig om onze dienstverlening te verbeteren, dus het kan voorkomen dat wij contact met u opnemen voor feedback. Natuurlijk geven wij u altijd de optie hoe u gecontacteerd wenst te worden, ook wanneer u dit niet wilt zullen wij dit respecteren. U kunt uw gegevens altijd zelf wijzigen vanuit uw accountprofiel.

Wanneer u niet langer wenst dat wij contact met u kunnen opnemen, kunt u dat op de volgende manieren aangeven:

  • Klik op “uitschrijven” onderaan onze nieuwsbrief
  • Neem contact op met onze klantenservice via 0477/ 966 155 of via info@nutri-bel.be of marketing@nutri-bel.be
  • Schrijf een brief naar Nutri-Bel BV., Baarledorpstraat 12, 9031 Drongen in België .

Review / Tevreden klanten

Als u besluit een beoordeling te schrijven, kunt u zelf kiezen welke persoonlijke gegevens u toevoegt. Wij ontvangen feedback van u heel graag via onze website, e-mail, Facebook of Google.

Openbaarmaking van uw informatie

We zullen uw gegevens nooit verstrekken aan iemand buiten ‘Nutri-Bel BV’, behalve in gevallen waar wij uw toestemming hebben OF als wij wettelijk verplicht worden tot het verstrekken van uw gegevens aan dienstverlenende bedrijven (bijvoorbeeld pakketdiensten), of aan eventuele juridische opvolgers van onze bedrijfsnaam. We zullen uw gegevens nooit met andere bedrijven delen voor marketing doeleinden.

Nog meer specifieke informatie en over de policy m.b.t. de privacy van verwerking van uw persoonsgegevens. Lees hierover meer: Data Protection Notice

Vraag uw persoonlijke data

U kunt uw gegevens altijd zelf wijzigen vanuit uw accountprofiel. Indien u wenst te weten welke informatie wij over u als klant bijhouden, gelieve ons dan een mailtje te sturen via het contactformulier.

Wij sturen u dan binnen de 72 uur al de persoonlijke informatie door en ook hoe we die verzamelen en waarom. Indien u nog meer wil weten over onze Privacy Policy, Algemene Voorwaarden of Data Protection Notice, lees dan zeker meer in onze andere FAQ’s.

Beoordelingen

Heb je onlangs een product gekocht bij ons? Help ons aan waardevolle feedback

  1. Ga naar onze webshop en meld je aan
  2. Kies je favoriete product
  3. Naast de productinformatie zie je een menu ” Beoordelingen “
  4. Kies het aantal sterretjes en schrijf over jouw ervaring met het product

Heb je ervaring met meerdere producten uit ons assortiment? Schrijf gerust meerdere reviews. Dat helpt ons aan betrouwbare feedback. Maak zo kans op een pakket ter waarde van 59,00 €. De prijs bevat drie van onze meest geliefde producten; gezichtswasgeldag- en nachtcrème en vitamineril.

* Elke maand wordt er willekeurig één winnaar gekozen. De winnaar zal persoonlijk gecontacteerd worden.

Ik heb een klacht. Waar kan ik hiervoor terecht?

Jammer dat u ontevreden bent over ons product/ onze service. Als u toch een klacht zou hebben over onze service of een product, kunt u ons contacteren via via telefoon ( 0477/ 966 155 ) of e-mail ( info@nutri-bel.be ) en wij proberen het alsnog voor u in orde te brengen. We doen er alles aan om uw klacht binnen de 48 uur te behandelen.

Als u niet tevreden bent met onze oplossing, kunt u uw geschil voorleggen aan de Consumentenombudsdienst (COD), het unieke loket voor consumenten met klachten. De COD is ook het centrale aanspreekpunt voor de bestaande ombudsdiensten en ziet erop toe dat uw vraag of klacht bij de juiste dienst belandt. Als er voor uw concrete geval geen specifieke dienst voor klachtenbehandeling is, zal de COD de behandeling van uw dossier zelf op zich nemen. Die behandeling is gratis en gebeurt binnen een termijn van 90 dagen.

Er is verder ook nog de mogelijkheid om beroep te doen op het Online Dispute Resolution platform van de EU. Als u een probleem hebt met een online aankoop en het niet lukt dit probleem met de verkoper ( in dit geval Nutri-Bel BV ) op te lossen, dan kunt u gebruikmaken van dit platform om uw klacht door te sturen naar een erkend geschillenorgaan.

” We are happy, when our customers are happy. ”

Uitschrijven voor de nieuwsbrief

Via onderstaande link kunt u zich uitschrijven voor onze nieuwsbrief.

Uitschrijven

in de kijker

34,00
24,00
26,00
29,00