Vermoeid? Uitgeblust? Je kan er iets aan doen!

het mentale en psychische evenwicht

Vaak ligt chronische stress aan de basis van een burn-out en het spreekt dan ook voor zich om de stress zoveel mogelijk te verminderen of zelfs te elimineren. Zoek een manier om met die (overmatige) stress om te gaan. Even een luchtje scheppen, coaching, muziek, mediteren of een specifieke rustgevende therapie kunnen allemaal helpen bij stressreductie.   

Voorkomen is altijd beter dan genezen

Slapen is hierbij heel belangrijk. Ontwikkel een regelmatig slaappatroon. Dus doe op tijd het licht uit, drink geen koffie of alcohol meer na 21 uur en eet niet teveel suiker voor je gaat slapen.

Een balans vinden tussen de zaken die je moet doen en wil doen is essentieel. Geef je leven een positieve, leuke boost en leer jezelf (en anderen) te appreciëren. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar denk even na en brainstorm over de zaken die je gelukkig maken… want dat zijn de dingen  waarin je het meest tijd moet investeren.

Je gemoed veranderen met voeding, beweging en supplementen

Gezonde voeding

Voeding kan een belangrijke invloed hebben op uw gemoedstoestand. Varieer in je voeding en verminder of vermijd de inname van suikers en transvetten, additieven, enzovoort. Vers bereide maaltijden en snacks (zoals fruit) zijn dus het best. Het mentale en psychische evenwicht kan je dus meer in balans brengen door de juiste keuzes te maken qua voeding.

Beweging

Gaan wandelen, joggen, lopen, … het maakt niet uit zolang je maar beweegt en het liefst buiten. Door de frissere lucht verbetert de zuurstofopname en met een beetje zon heb je er nog een gezonde portie vitamine D bij. Leuke en actieve dingen doen is van groot belang.

Aan te raden voedingssupplementen

Stress zorgt ervoor dat het lichaam veel vitaminen & mineralen verbruikt waardoor er een tekort aan noodzakelijke voedingsstoffen kan ontstaan. Een goede basis is een multivitaminen- en mineralencomplex. Verder zijn er nog enkele voedingssupplementen die extra worden ingenomen:

Zink ( = Zinkimmun )

Zink heeft  een positieve kalmerende werking op het zenuwstelsel. Deze stof is moeilijk op te nemen uit onze dagelijkse voeding, dus een aanvulling via voedingssupplementen is aan te raden.

Magnesium ( = Nutri-Mag+ )

Ook bekend als het “anti-stress mineraal” helpt de spieren, maar ook de hersenen ontspannen. Het is belangrijk voor de energiestofwisseling en de overdracht van zenuwprikkels.

Vitamine C ( = Nutri-C1000 )

In stressvolle periode is Vitamine C heel belangrijk. Het is bewezen dat deze vitamine het stresshormoon verlaagt.

Be-Relax+

Kan ondersteuning bieden bij overspanning, rusteloosheid, angst en optimaliseert het mentale en psychische evenwicht.

De informatie op onze blog is louter informatief. Onze tips of adviezen die we in de blogartikels meegeven, vervangen in géén geval het advies van een arts of apotheker. Raadpleeg bij klachten of ziekte steeds uw behandelende gezondheidstherapeut/ arts of apotheker.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wat onze klanten zeggen
484 beoordelingen
× Gratis advies nodig?