Onze tips voor een goede nachtrust

een goede nachtrust nutri-bel

Het lijkt wel of onze viervoeters zonder probleem overal kunnen inslapen. Waarom is inslapen en/ of doorslapen bij ons toch zo moeilijk? Allereerst zijn er de externe factoren waarover wij ons druk maken; de eindeloze to do’s op het werk, de torenhoge rekeningen,… Ook als we onszelf niet goed voelen, is er vaak een link met slaapproblemen. De vraag naar medicatie of natuurlijke remedies voor een goede nachtrust is enorm! Wij geven jou enkele tips die ervoor kunnen zorgen dat jij voortaan slaapt als een roosje. 

Wat je eet of drinkt, heeft invloed op jouw slaap

Moest je meer weten over welke voeding je best kiest om goed te slapen, zou je dat dan eten? Moest je weten welke voeding een rustgevende slaap kunnen belemmeren, zou je die producten dan vermijden? Dit is jouw kans om er alles over te weten te komen.

Zoek naar tryptofaan-rijke voeding

Een glas melk voor het slapengaan? Het is een tip die we allemaal kennen en het zou helpen om ons naar dromenland te sturen. Weet je ook waarom? Zuivelproducten bevatten tryptofaan, een stof die de slaap kan bevorderen. Andere goede bronnen zijn noten en zaden, bananen, honing en eieren.

Pas op voor cafeïne en alcohol

Het is geen verrassing dat een kopje koffie ‘s avonds je slaap kan verstoren. Maar vergeet niet de minder voor de hand liggende bronnen van cafeïne, zoals chocolade, cola en bepaalde theesoorten. Zelfs decafeïne koffie heeft er een spoor van – maar niet genoeg om een ​​probleem te zijn. Voor een betere nachtrust moet je alle cafeïne 4 tot 6 uur voor het slapengaan uit je dieet verwijderen. Idem voor alcohol, voor een goede nachtrust is het beter om 4 tot 6 uur voor het slapengaan geen alcohol te drinken.

Niet teveel drinken voor bedtijd

De hele dag gehydrateerd blijven is super voor je lichaam, maar stop het tijdig voor het slapengaan. Je wilt niet dat je continu hoeft op te staan ​​om naar het toilet te gaan. Stop met drinken tegen 8 à 9 uur ‘s avonds

Kamillethee voor een goede nachtrust

Mensen gebruiken kamillethee al duizenden jaren om beter te slapen. Studies lijken het kalmerende effect te ondersteunen. De FDA (Food and Drug Administration) is van mening dat kamillethee veilig is. De kunst is om ervoor te zorgen dat je het goed zet. Gebruik twee of drie theezakjes. Doe dan een deksel op de pot om de olie in het water te houden, zodat je de medicinale effecten van de thee krijgt.

Kruiden en plantenextracten die bijdragen tot een normale nachtrust:

  • Valeriaan draagt bij tot een normale nachtrust.
  • Passiebloem kan helpen bij het ontspannen van het lichaam.
  • Citroenmelisse draagt bij tot een normaal psychologisch functioneren en draagt bij aan het mentale welzijn.
  • Slaapmutsje draagt bij tot een normale nachtrust.
  • Gamma-aminoboterzuur (GABA) kan bijdragen aan een goede nachtrust.

Planten in de slaapkamer

De beste plantjes voor in jouw slaapkamer? Van luchtzuiverende planten tot planten die jouw slaap verbeteren. Ja, ze bestaan allemaal! Voor planten en bloemen zorgen is ook een beetje zoals voor jezelf zorgen. Ik geef jou mijn 3 favorieten, maar ook Aloë Vera, Valeriaan, Gardenia enz. verdienen misschien wel een plekje in jouw kamer!?

  1. Sanseveria: zuivert de lucht en verhoogt de productiviteit.
  2. Jasmijn: elimineert slechte geuren en verlicht stress.
  3. Lavendel: vermindert angst en verbetert de slaap.

Het is een feit: een gebrek aan slaap kan op lange termijn leiden tot gewichtstoename, een slechte huidconditie (laat staan ​​de kringen en wallen onder de ogen), mentale instabiliteit, een slecht humeur etc. 😟.

Kies voor een natuurlijke ondersteuning en pak je slaapproblemen aan! Denk ook aan een goede slaaproutine; géén gsm/tv een uur voor het slapengaan, zorg voor ontspanning ( een warm bad nemen, rustige muziek beluisteren, een boek lezen,… ).

Krijg een goede nachtrust dankzij onze supplementen!

  • GABA supplement nutri-bel
    GABA+ Elixir (250ml)
    30,00
  • Nutri-Mag+ supplement
    Nutri-Mag+ (90caps)
    32,00
  • Dormier supplement nutri-bel
    Dormier+ (90tabl)
    32,00

*De informatie op onze blog is louter informatief. Onze tips of adviezen die we in de blogartikels meegeven, vervangen in géén geval het advies van een arts of apotheker. Raadpleeg bij klachten of ziekte steeds uw behandelende gezondheidstherapeut/ arts of apotheker.

Geef een antwoord