Tips voor een gezonder brein

Tips voor een gezonder brein

Stress, oververmoeidheid of je leeftijd kan ervoor zorgen dat de hersenen trager reageren. Dit heeft gevolgen voor het geheugen en het concentratievermogen. Onvermijdelijk? Neen hoor, de cognitieve functies hebben gewoon voldoende nuttige voedingsstoffen nodig. De stoornissen die kunnen optreden zijn soms een teken van bepaalde tekorten. Vooral bij het memorisatieproces, komt dat vaak voor. Wat zijn onze tips voor een gezonder brein? We beginnen met enkele supplementen die jou kunnen ondersteunen.

Ginkgoflas: bevat ginkgo biloba die gunstig is voor cognitieve functies

Ten eerste is er Ginkgoflas in ons assortiment. Het bevat een extract van Ginkgo biloba en talrijke studies bewijzen de gunstige invloed op de hersenen en de cognitieve functies. Door de invloed op de doorbloeding wordt aangetoond dat Ginkgo een belangrijke rol kan spelen bij de preventie van degeneratieprocessen van de hersenen.

Krillolie+: het belang voor het zenuwstelsel

Ten tweede is krill olie een krachtige voedingsstof. Krill is een rijke bron van Omega-3 vetzuren EPA en DHA in fosfolipidenvorm. Studies tonen het belang van krillolie voor de hersenen en het centraal zenuwstelsel (cognitief, emotioneel). EPA en DHA optimaliseren het vetzurenprofiel (cardiovasculaire functie).

Marine-3: visolie ter ondersteuning van een stabiel gemoed

Verder hebben we het populaire visolie. Uit onderzoek blijkt dat de omega-3-vetzuren van belang zijn voor een stabiele gemoedstoestand. Het eten van vis hangt dan ook samen met minder gevallen van depressie, met name van postnatale depressie.

Neurofixx: ondersteunt de neurologische ontwikkeling

Daarnaast draagt Neurofixx bij tot de ondersteuning van de neurologische, cognitieve en mentale ontwikkeling. De hersenfunctie wordt mede bepaald door de evenwichtige structuur van de celmembranen en de kwaliteit van de neurotransmissie (synapsoverdracht). Neurofixx bevat ook zink waarvan ook het belang werd aangetoond bij een normale cognitieve functie

Nog een tip voor een gezonder brein?

Nog een kleine aanbeveling om mee af te sluiten: denk je er soms aan om het ontbijt over te slaan? Niet doen! Studies hebben aangetoond dat het eten van ontbijt het kortetermijngeheugen en de aandacht kan verbeteren. Kinderen die goed ontbijten, presteren over het algemeen beter dan degenen die dat niet doen. Wat is een goed ontbijt? Dit bevat o.a. vezelrijke volle granen, zuivel en fruit. Zo dit waren enkele tips voor een gezonder brein. Ken jij er nog? Deel ze gerust met ons door te reageren op dit blogberichtje.

De informatie op onze blog is louter informatief. Onze tips of adviezen die we in de blogartikels meegeven, vervangen in géén geval het advies van een arts of apotheker. Raadpleeg bij klachten of ziekte steeds uw behandelende gezondheidstherapeut/ arts of apotheker.

Geef een antwoord