Een gezond brein

draag zorg voor je hersenen

Stress, oververmoeidheid of de (hoge) leeftijd kan ervoor zorgen dat het brein bij sommigen trager begint te reageren, wat gevolgen heeft voor het geheugen en het concentratievermogen. Onvermijdelijk? Neen hoor, de cognitieve functies, in het bijzonder het memorisatieproces, hebben voedingsstoffen nodig en de stoornissen zijn soms een teken van bepaalde tekorten. Welke supplementen kunnen jou ondersteunen?

Ginkgoflas

Ginkgoflas bevat een extract van Ginkgo biloba en talrijke studies bewijzen de gunstige invloed op de hersenen en de cognitieve functies. Door de invloed op de doorbloeding wordt aangetoond dat Ginkgo een belangrijke rol kan spelen bij de preventie van degeneratieprocessen van de hersenen.

Krillolie+

Is een rijke bron van Omega-3 vetzuren EPA en DHA in fosfolipidenvorm. Studies tonen het belang van krillolie voor de hersenen en het centraal zenuwstelsel (cognitief, emotioneel). EPA en DHA optimaliseren het vetzurenprofiel (cardiovasculaire functie).

Marine-3

Uit onderzoek blijkt dat de omega-3-vetzuren van belang zijn voor een stabiele gemoedstoestand. Het eten van vis hangt dan ook samen met minder gevallen van depressie, met name van postnatale depressie.

Neurofixx

Neurofixx draagt bij tot de ondersteuning van de neurologische, cognitieve en mentale ontwikkeling. De hersenfunctie wordt mede bepaald door de evenwichtige structuur van de celmembranen en de kwaliteit van de neurotransmissie (synapsoverdracht). Neurofixx bevat ook zink waarvan het belang werd aangetoond bij ADHD, hyperactief en impulsief gedrag.

Nog een kleine tip om mee af te sluiten: denk je er soms aan om het ontbijt over te slaan? Niet doen! Studies hebben aangetoond dat het eten van ontbijt het kortetermijngeheugen en de aandacht kan verbeteren. Kinderen die goed ontbijten, presteren over het algemeen beter dan degenen die dat niet doen. Wat is een goed ontbijt? Dit bevat o.a. vezelrijke volle granen, zuivel en fruit.