Deze supplementen neem je best tijdens de herfst

supplementen tijdens de herfst

November komt eraan en dat wil meestal zeggen dat het weer koud en nat wordt, de dagen lang en donker. Zorg ervoor dat je lichaam zowel fysiek als mentaal klaar is voor de komende herfst- en winterperiode gezond te overbruggen. Deze voedingssupplementen kunnen je daarbij helpen.

Het mineraal magnesium

Magnesium is een van de belangrijkste mineralen in het lichaam. Jammer genoeg hebben veel mensen een tekort aan dit mineraal zonder het zelf te beseffen. Magnesium is nodig voor onder andere de aanmaak van hormonen, het helpt bij de opbouw van spieren en botten en zorgt voor ontspanning van spieren en zenuwen. Het wordt ook wel het ‘antistressmineraal’ genoemd en dat is iets dat we tijdens de herfst- en winterperiode zeker kunnen gebruiken.

Zoals ik reeds zei hebben veel mensen hieraan een tekort. Hoe kan je een magnesiumtekort herkennen? Doordat magnesium aan de basis staat van honderden biochemische processen in het lichaam, kan het leiden tot vele verschillende klachten. De meest voorkomende klachten zijn: spierkrampen, lusteloosheid, menstruatiepijn, PMS, geprikkeldheid, een laag libido, migraine, koude handen en voeten enzovoort. Let op voor deze tekenen van tekorten en laat je tijdig testen bij een therapeut of dokter. Indien je een tekort hebt, is er Nutri-Mag+ om jou te ondersteunen.

Waarom Vitamine C zo belangrijk is voor je

Vitamine C is gewoonweg dé weerstand vitamine bij uitstek. In de orthomoleculaire geneeskunde wordt vitamine C vooral aanbevolen bij virusinfecties zoals bij verkoudheid, griep en de ziekte van Pfeiffer. Wanneer je ziek bent, is de nood aan vitamine C heel hoog. Vitamine C is een sterke antioxidant, waardoor je lichaam beter beschermd is tegen vrije radicalen. Daarnaast zorgt vitamine C voor aanmaak van collageen en helpt het tegen stress.

Eet daarom in deze periodes ook veel fruit en groenten met vitamine C zoals sinaasappelen, kiwi’s, rode paprika, enzovoort. Indien je nog een extra boost vitamine C wil, is er het supplement Nutri-C1000+. Verkrijgbaar in capsules of poeder.

Multivitaminen tijdens de herfst/ – en winter

Vooral in de herfst en in de winter kan je weerstand wel wat hulp gebruiken. Vanuit je voeding is het vandaag de dag bijna onmogelijk om alle vitaminen, mineralen en andere belangrijke stoffen binnen te krijgen. Een multivitamine is dan ideaal om die tekorten aan te vullen, bijvoorbeeld Vitamineril. Supplementen tijdens de herfst kunnen een goede aanvulling zijn.

Supplementen tijdens de herfst? Denk aan visolie

Omega 3 zijn belangrijke vetzuren en hebben veel positieve effecten voor de gezondheid. Het draagt bij aan onder andere je gewrichten, hart- en bloedvaten, concentratie, geheugen en je ogen. Marine-3, ons visolie supplement, is verkrijgbaar voor kinderen ( Marine-3 kids ) en volwassenen ( Marine-3 ).

Vitamine D-tekort groot tijdens herfst- en wintermaanden

Rondom de herfst- en wintermaanden is de kans op een vitamine D tekort het grootst. Waarom? Omdat we dan veel minder vitamine D aanmaken door het gebrek aan zon. Vitamine D maak je aan in je huid wanneer hier voldoende zonlicht op schijnt. De vitamines D én C zijn dé weerstandsvitamines bij uitstek. Bij volwassenen kan een vitamine D tekort leiden tot osteoporose, spierzwakte of vermoeidheid. Zorg ervoor dat je dus voldoende van deze vitamine binnenkrijgt tijdens de komende maanden. Verkrijgbaar in capsules ( Vit-D300 )  en druppels ( Vit-D300+ liquid )  .
Supplementen tijdens de herfst kunnen jou de nodige ondersteuning geven.

De informatie op onze blog is louter informatief. Onze tips of adviezen die we in de blogartikels meegeven, vervangen in géén geval het advies van een arts of apotheker. Raadpleeg bij klachten of ziekte steeds uw behandelende gezondheidstherapeut/ arts of apotheker.

Geef een antwoord