Nood aan vitamine D?

tekort aan vitamine D

Een vrolijk humeur en een boost aan energie, daar kan de zon voor zorgen. Blootstelling aan zonlicht is de beste manier om vitamine D op te doen, omdat het lichaam automatisch regelt hoeveel vitamine D het uit het zonlicht zal halen. Het lichaam kan deze vitamine D tot zes maanden lang opslaan en gebruiken wanneer nodig. Maar vaak is dat niet genoeg. Overweeg supplementen met vitamine D het hele jaar door.

Wie heeft een tekort aan vitamine D ?

Vooral bij opgroeiende kinderen (baby’s en peuters) is er vaak een tekort aan vitamine D. Of je nu via borstvoeding of specifieke soorten babymelk je kleintje opvoedt, op vlak van vitamine D kom je vaak tekort. De oplossing? Supplementen. Op die manier krijgt je kind met gemak zijn dagelijkse hoeveelheid binnen. Vitamine D is namelijk heel belangrijk voor de goede ontwikkeling van de beenderen en een evenwichtige immuniteit. Tot slot zal een vitamine D-tekort in de eerste jaren van het leven het risico op ademhalingsproblemen en overgevoeligheid (bv. hooikoorts ) verhogen. Supplementatie helpt hierbij, zo bewees een recente Belgische teststudie.

Voor volwassenen heeft vitamine D uiteraard ook een belangrijke werking. Zoals bekend is het heel belangrijk voor de botten en het beendergestel, maar vandaag worden er ook andere eigenschappen aan toegeschreven. Vitamine D helpt het cholesterol-peil onder controle te houden. Recente studies hebben intussen aangetoond dat vitamine D een belangrijke factor kan zijn bij de ondersteuning van hartziektes bij volwassenen, ziektes aan het afweersysteem van het lichaam, chronische ziektes, etc. Specifiek bij vrouwen is vitamine D heel belangrijk voor de bescherming tegen borstkanker.

Vitamine D-supplementen hebben we in elke vorm; capsules, tabletten en druppels.

  • Vit-D1000+ Nutri-Bel supplement
    Vit-D1000+ (90caps)
    34,00
  • Vit-D300+ liquid Nutri-Bel supplement
    Vit-D300+ liquid
    34,00
  • Vit-D300+ Nutri-Bel
    Vit-D300+ (60tabl)
    24,00

De informatie op onze blog is louter informatief. Onze tips of adviezen die we in de blogartikels meegeven, vervangen in géén geval het advies van een arts of apotheker. Raadpleeg bij klachten of ziekte steeds uw behandelende gezondheidstherapeut/ arts of apotheker.

Geef een antwoord